mandag 20. september 2010

johncons-KRITIKK anmeldt av Ribsskog

Vi har allerede tatt for oss anmeldelsesmanien til Ribsskog, og det tok ikke lange tiden før han fant en grunn til å anmelde oss. La oss ta en kikk på anmeldelsen.

"en på internett, (han som skriver kommentaren nedenfor), har stjålet en blogg-logo jeg har laget, og han bruker mitt blog-navn, (som er som mitt varemerke/kjennetegn), 'johncons'.

Jeg mener at disse tingene er mine åndsverk, siden det er jeg som har laget/oppfunnet de.

Så jeg vil gjerne anmelde denne personen for brudd på åndsverkloven."


Her er det egentlig ikke så mye nytt vi kan si, men vi kan ta en kjapp oppsummering. Ingenting i logoen vår er Ribsskogs åndsverk, og han eier ingen rettigheter til navnet johncons. Det er altså ikke begått noe som helst lovbrudd her og Ribsskog har dermed sendt nok en useriøs og feilaktig anmeldelse som selvfølgelig bare vil bli ignorert. Med andre ord kan vi som driver johncons-KRITIKK fint legge oss uten å bekymre oss for at Politiet skal sparke inn døren og legge oss i jern.

Når jeg tenker meg om så er det faktisk noe nytt vi kan ta med her, nemlig metoden Ribsskog bruker for å anmelde folk. Dette gjør han per epost, selv om Politiet gjentatte ganger har forklart at han må møte opp personlig på politistasjonen for å anmelde noen. Noen har også gitt han tillatelse til å sende e-brev, men Ribsskog fortsetter å sende vanlige eposter. Med andre ord har han faktisk ikke anmeldt oss i det hele tatt.

Jeg kan også ta med en liten oppfordring til Ribsskog. Neste gang du føler for å anmelde noen for å ha brutt åndsverkloven bør du anmelde deg selv i samme slengen, for du har brutt denne loven minst like mye selv.

~ Kritisøren

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar